• Σύνοψη
  • Ομιλητές
  • Διακρίσεις
  • Πρακτικά

 

ACSTAC 2011

ACSTAC 2011

Το 1ο επιστημονικό συνέδριο επιστήμης και τεχνολογίας ACSTAC (AnatoliaCollegeScienceandTechnologyAnnualConference) πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια στις 19, 20 και 21 Μαρτίου 2011. Το ACSTAC είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθώς επίσης και από την UNESCO και το σωματείο ΙUPAC (InternationalUnionofPureandAppliedChemistry). Ο σκοπός και η κυρίαρχη ιδέα πίσω από το ACSTAC είναι η δημιουργία στα πλαίσια μίας εκπαιδευτικής προσομοίωσης ενός επιστημονικού συνεδρίου που δίνει την ευκαιρία σε μαθητές να συμμετάσχουν πραγματοποιώντας τη δική τους έρευνα. Αυτού του είδους η προσομοίωση βοηθάει στο να αποκτούν οι μαθητές μία καθολική εμπειρία που περιλαμβάνει τόσο την έρευνα όσο και τη δοκιμασία στην οποία πρέπει να υποβληθούν για να επιφέρει η έρευνα τους αποτέλεσμα. Έτσι οι μαθητές κατανοούν πως λειτουργούν οι επιστήμονες που μελετούν και ερευνούν ώστε να παρουσιάσουν στη συνέχεια τα αποτελέσματα τους και να συμβάλλουν στη δημιουργία περισσότερων γνώσεων σχετικών με το πεδίο της απασχόλησής τους. Στο συνέδριο ACSTAC οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απασχοληθούν σε διάφορα πόστα όπως παρουσιαστές εργασιών ή αφισών, κριτές των εργασιών των συμμαθητών τους, βοηθοί στην οργάνωση του συνεδρίου ή και ως απλοί συμμετέχοντες. Το ACSTAC στοχεύει στην προώθηση της έρευνας σε μαθητικό επίπεδο, ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών στις θετικές επιστήμες, απόκτηση γνώσεων σχετικά με την έρευνα και δημιουργία επιστημονικού τρόπου σκέψης. Ακόμη μέσω αυτής της εμπειρίας οι μαθητές μαθαίνουν να εξηγούν λεπτομερώς την έρευνά τους και αποκτούν πολλές εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν σημαντικά στις γνώσεις τους στο μέλλον. Η οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου αποτελείται από καθηγητές, μαθητές καθώς και αποφοίτους του Κολλεγίου Ανατόλια ενώ οι κριτικές επιτροπές αποτελούνται τόσο από τους προαναφερθείσαντες όσο και από καθηγητές και μαθητές από άλλα σχολεία.

Οι μαθητικές συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου συνοδεύτηκαν από ομιλίες που έδωσαν διακεκριμένοι επιστήμονες, μια σειρά από επιστημονικά εργαστήρια, μια ζωντανή συνέντευξη καθώς και έναν ρητορικό αγώνα (debate). Οι επίσημοι ομιλητές του ACSTAC ήταν ο Δρ. Ι. Αντωνίου, Επικεφαλής του Μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο Dr. Peter Diamandis δημιουργός και επικεφαλής του XPrizeFoundation, ενός εκπαιδευτικού ινστιτούτου βραβείων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ο Δρ. Τεύκρος Μιχαηλίδης, Καθηγητής Μαθηματικών και συγγραφέας βιβλίων μαθηματικών καθώς και υπολογιστών και ο Δρ. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής του Massachusetts Institute of Technology (MIT) καθώς και κάτοχος του βραβείου 2008 ACM Doctoral Dissertation Award και του βραβείου 2008 Game Theory and Computer Science μαζί με τον Paul Goldberg και τον Χρήστο Παπαδημητρίου. Η ομάδα των αγώνων λόγου αποτελούνταν από τον Δρ. Δ. Κερίδη, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τον κ. Δ. Κοκκόνη, φιλόλογο στο Κολλέγιο Αθηνών καθώς και δύο μαθητές του προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) του Ανατόλια Αλέξανδρο Μίτκα και Κωνσταντίνο Ταραμπάνη. Το θέμα αφορούσε εάν οι διάφορες χώρες θα πρέπει να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν διάφορες έρευνες καθώς υπάρχει μία εκτεταμένη κοινωνικοπολιτική κρίση στον κόσμο.

Όλες οι συνεδρίες, ομιλίες και δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν σε διάφορους χώρους του Κολλεγίου Ανατόλια. Οι τελετές έναρξης και λήξης πραγματοποιήθηκαν στο θέατρο Raphael Hall με ταυτόχρονη ζωντανή μετάδοση στις αίθουσες Tsipos Hall και Tracy Hall. Οι προετοιμασίες που διήρκησαν 7 μήνες απέδωσαν ένα άρτιο αποτέλεσμα όσον αφορά την οργάνωση του ACSTAC. Μετά την υποβολή των εργασιών τους, μαθητές από 32 σχολεία – 5 από την Αθήνα, 1 από την Ρόδο και τα υπόλοιπα από τη Θεσσαλονίκη – συμμετείχαν στο συνέδριο παρουσιάζοντας ομιλίες με θέματα τη Βιολογία, Χημεία, Υπολογιστές, Μαθηματικά και Φυσική ενώ άλλοι παρουσίασαν αφίσες που αφορούσαν τα ίδια θέματα αλλά σε μεγαλύτερο σύνολο κοινού που αποτελούνταν απο συμμετέχοντες, καθηγητές ή επισκέπτες. Τα σχόλια που έγιναν από όλους όσους πήραν μέρος στο συνέδριο (διευθυντές σχολείων, σύμβουλοι σχολείων, καθηγητές στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, γονείς και μαθητές) σχετικά με την οργάνωση του συνεδρίου ήταν ιδιαίτερα τιμητικά.

 

$1·         Δρ. Ι. Αντωνίου, Συνιδρυτής και Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη του Διαδικτύου, Τμήμα Μαθηματικών  Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, βραβευμένος με το Bραβείο Prigogine για το έτος 2008

$1·         Δρ. P. Diamandis, Ιδρυτής και Πρόεδρος του XPRIZEFoundation, ενός εκαπιδευτικού μη κερδοσκοπικού ινστιτούτου

$1·         Δρ. T. Μιχαηλίδης, καθηγητής μαθηματικών και συγγραφέας

$1·         Δρ. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, Καθηγητής MIT , βραβευμένος το 2008 με το βραβείο ACM Doctoral Dissertation Award και το βραβείο 2008 Game Theory and Computer Science, μαζί με τον Paul Goldberg και τον Χρήστο Παπαδημητρίου

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ACSTAC 2011

Οι εισηγήσεις και οι αφίσες αξιολογήθηκαν από ειδικές επιστημονικές επιτροπές και από τους συνέδρους με το σύστημα SMS voting. Οι παρακάτω εισηγήσεις διακρίθηκαν:

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Πιο Ενδιαφέρουσα: #202 Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ) Μερόπη Καρακιουλάκη 2ο Γενικό Λύκειο, Αμερικανικό Κολλέγιο «Ανατόλια»

Πιο Πρωτότυπη: #153 Μελέτη ύπαρξης της «χρυσής αναλογίας» στο ανθρώπινο σώμα Δημήτρης Ηλιάδης, Ανέστης ΑποστολίδΠης, Νίκος Αλβανός 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου

Πιο ορθά τεκμηριωμένη: #61 Αριστεροχειρία: προσόν ή μειονέκτημα; Ραφαέλλα Παγγείου Εκπαιδευτήρια Κωστεα-Γείτονα

ΧΗΜΕΙΑ

Πιο Ενδιαφέρουσα: #223 Παρασκευή και χαρακτηρισμός πολυγαλακτικού οξέος. Αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση απέναντι στα συμβατικά πολυμερή; Αλέξανδρος Ακύλας Μήτκας International Baccalaureate, Αμερικανικό Κολλέγιο «Ανατόλια»

Πιο Πρωτότυπη: #129 Το Πράσινο Σχολείο: Χαρακτηριστικά και διαφορές με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές μονάδες Ρουμπίνη Ποντικάκη, Χριστίνα Ρόκα, Έλλη Ρουκουνάκη, Στέφανος Χαλαμανδάρης LFH Eugene Delacroix

Πιο ορθά τεκμηριωμένη:#168 Υδρογόνο : Το καύσιμο του 21ου αιώνα Ζωή Δανιηλάκη, Ελένη Καρύδα, Γιάννης Κουλάς, Λουδοβίκος Σουφλερός, Αντώνης Χατζηλαζάρου 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσ/νίκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Πιο Ενδιαφέρουσα: #197 Κατασκευή πρότυπου αλγορίθμου παραγωγής συνθηματικών για αποτελεσματικότερη αυθεντικοποίηση σε πληροφοριακά συστήματα Γεώργιος Ασσιόγλου, Ιωάννης Αριστειδάκης Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος

Πιο Πρωτότυπη: #195 Προσομοίωση και παραμετροποίηση δικτύου Η/Υ με τη χρήση λογισμικού Γεώργιος Ασσιόγλου, Ιωάννης Αριστειδάκης Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος

Πιο ορθά τεκμηριωμένη: #93 Τεχνολογία και προσωπικά δεδομένα Ηρακλής Πέκκας 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Πιο Ενδιαφέρουσα: #187 Η αριθμητική των υπολοίπων-ο ωρολογιακός υπολογιστής του Γκάους Ηλίας Κάτρης Γερμανική Σχολή Αθηνών

Πιο Πρωτότυπη: #56 Ενδιαφέρουσες Υπακολουθίες της ακολουθίας Fibonacci Στυλιανή Παντέλα Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα

Πιο ορθά τεκμηριωμένη: #142 Ευκλείδεια Γεωμετρία Ραλλού Ταρατόρη Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη

ΦΥΣΙΚΗ

Καλύτερη συνολικά εργασία: #133 Μαγνητικά νανοσωματίδια στη Βιοϊατρική Σπύρος Γεωργάκος, Χριστίνα Σιούτη, Εμμανουήλ Τερζίδης 1ο Πειραματικό ΓΕ.Λ "Μανόλης Ανδρόνικος"

Πιο Πρωτότυπη: #206 Μέτρηση του δείκτη διάθλασης γυαλιού με βάση το φαινόμενο της ολικής ανάκλασης Γιώργος Τσακιρίδης 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου

Πιο καλογραμμένη: #227 Κατασκευή φασματογράφου φράγματος περίθλασης για την ανάλυση της ακτινοβολίας μιας φωτεινής πηγής Θεοδώρα Ούστογλου, Μερσίνα Μελλίδου, Φοίβος Φρύδας, Ευάγγελος Χασάπης, Γιάννης Σκούρτης 1ο Γενικό Λύκειο, Αμερικάνικο Κολλέγιο «Ανατόλια»

Πιο καλογραμμένη(2): #158 Ανασκόπηση της έρευνας για εξωηλιακούς πλανήτες που μπορούν να υποστηρίξουν ζωή. Δήμητρα Σταμκοπούλου, Ελένη Κουρουκλίδου, Ιωάννα Μαγγίρα, Ευαγγελία Παπαλεξίου, Αναστασία Πετράκη Γυμνάσιο Αριστοτελείου Κολλεγίου

ΑΦΙΣΕΣ

Kλωνοποίηση Σήλια Τσάπαλου, Λίλυ Μπασκίνη, Χριστίνα Μόσχου, Δήμητρα

ACSTAC Accreditations

ACSTAC is an Official Greek Ministry of Education Event.

short minedu 2tel

 

ACSTAC is supported by the City of Thessaloniki.

cityofthess

ACSTAC is supported by Aristotle University of Thessaloniki.

auth logo

ACSTAC is an Official CERN Event.

cern

ACSTAC is an Official EPS Event.

eps

ACSTAC is supported by ACT.

act logo